Šiandieninėje visuomenėje elektriniai paspirtukai yra vis populiaresni, tačiau atsižvelgiant į dabartinę ekonominę situaciją, galima prognozuoti, kad naudoti daiktai bus paklausesni nei nauji. Išsiaiškiname, kaip išsirinkti gerą naudotą elektrinį paspirtuką ir neprarasti pinigų.
Elektriniai paspirtukai pastaraisiais metais tapo beprotiškai populiarūs. Tačiau kainos kyla nuolatos. Kai vidutinis elektrinis paspirtukas suaugusiems kainavo nuo 200 – 300 eur., šiandien tie patys modeliai kainuoja nuo 400 – 500 eur.
To pasekoje naudotų transporto priemonių paklausa didės, o naujų – mažės. Į ką atkreipti dėmesį renkantis naudotą elektrinį paspirtuką?
Kas yra svarbiausia norint pirkti naudotą elektrinį paspirtuką?
Akumuliatorius. Jo kaina gali siekti iki 70% naujo paspirtuko kainos. Dauguma šiuolaikinių paspirtukų baterijų yra ličio. Tai gali būti ličio jonų, ličio polimerų, ličio fosfatų… Manoma, kad jų tarnavimo laikas (kol jie pradeda aktyviai prarasti pajėgumą) yra 5 metai arba 1000 įkrovimo ciklų. Bet tai tik su tinkama priežiūra.
Ličio baterijas negerai laikyti iškrautas, o dauguma paspirtukų savininkų ne sezono metu tiesiog laiko savo įrangą garaže arba balkone.
Kur pirkti naudotą elektrinį paspirtuką ir į ką atkreipti dėmesį?
Dėvėtus elektrinius paspirtukus rekomenduojama pirkti ne iš antrų rankų, o iš specializuotų parduotuvių, prekiaujančių tokio tipo technika. Taip būsite tikri, kad kaina atitiks kokybę, transporto priemonė bus patikrinta, sutvarkyta ir paruošta naudojimui. Ką patikrinti perkant naudotą elektrinį paspirtuką?
- Motoras
Įjunkite paspirtuką ir paspauskite akceleratorių. Varomasis ratas turi įsibėgėti sklandžiai ir be iki didžiausio greičio. Žinoma, idealiu atveju geriau jį patikrinti esant apkrovai (važiuojant), tačiau jei nėra galimybės to padaryti, galima patikrinti šiuo būdu.
- Stabdžiai
Rato įsibėgėjimo metu patikrinkite, ar nėra pašalinių garsų. Modeliai su diskiniais stabdžiais dažnai turi sulankstytus diskus – tokiu atveju ratas važiuojant mažu greičiu tarsi kažką liečia. Diskus lengva pakeisti, tačiau remonto poreikis yra priežastis prašyti nuolaidos.
- Ratai
Apsaugos ratų – ne dėl grožio. Važiuojant dideliu greičiu, jie nukreipia vandenį nuo padangos kontaktinio ploto su asfaltu. Taigi labai pavojinga važiuoti šlapia danga ant „plikų“ ratų. Ratai gali būti kieti arba pneumatiniai. Jei protektorius yra nusidėvėjęs, tai rodo didelę paspirtuko ridą. Ir, žinoma, naujo rato ar padangos pirkimas taip pat yra papildomos išlaidos.