„Facebook” ir „Instagram” be reklamų? Tikroji kaina, apie kurią Meta tyli

Ei, klausyk! Ar jau girdėjai apie naujausią „Meta” triuką? Taip, taip – kalbu apie tą „Facebook” ir „Instagram” be reklamų prenumeratą. Skamba super, ar ne? Mokėk 9,99€ per mėnesį ir atsisveikink su tais erzinančiais skelbimais, kurie nuolat kišasi į tavo scrollinimo malonumą. Bet pala… Ar kada susimąstei, ką tai iš tikrųjų reiškia TAVO verslui?

OMG, kas čia dabar?

2023-ųjų spalį „Meta” tyliai išrideno bombą – jie pradėjo siūlyti prenumeratą, kuri leidžia naudotis „Facebook” ir „Instagram” be reklamų. Kaip rašo mūsų draugai iš lrytas.lt, tai tariamai yra „Meta” atsakas į ES reguliavimus. Bet, tarp mūsų kalbant, čia grynai pinigų melžimo operacija, pridengta vartotojų teisių gynimu. Nebūk naivus!

Žinai, kiek kainuoja ši prabanga? 9,99€ per mėnesį telefone ir 12,99€ kompiuteryje. Rimtai? Skirtinga kaina priklausomai nuo įrenginio? Taip, nes „Apple” ir „Google” nori savo dalies pyrago.

Kodėl man, verslininkui, turėtų rūpėti?

Okaaay, tai tu turbūt galvoji: „Atsipūsk, niekas nemokės 10€ per mėnesį, kad nematytų mano parduotuvės reklamų”. O štai ir klysti, mano mielas drauge! Štai keletas šokiruojančių faktų:

  • 27% europiečių jau svarsto arba tikrai įsigys šią prenumeratą
  • Didžioji dalis šių žmonių priklauso aukštesnėms pajamų grupėms (taip, būtent tiems, kuriuos nori pasiekti!)
  • Jie nematys NĖ VIENOS tavo mokamos reklamos. Nulis. Nada. Nič.

Įsivaizduok – ruoši Kalėdinę kampaniją, investuoji 2,000€ į Facebook reklamą, o tavo tikslinė auditorija jos nemato, nes susimokėjo Zuckerbergui, kad tavo reklamų nerodytų. Neblogas biznis, ką?

Ar yra būdas apeiti sistemą? #LifeHacks

Sukrečiantis atsakymas – TAIP! Štai keletas gudrybių, kurias jau dabar naudoja smegenų neišjungę verslininkai:

1. Sustiprink organinį turinį iki maksimumo

Prenumeratoriai vis tiek matys tavo puslapio postus, jei jie tave seka. Investuok į LAUKINIŠKAI gerą turinį. Ne į tą eilinį „Sveiki, štai mūsų naujas produktas”, o į tokį, dėl kurio žmonės pasidalintų net su savo močiute!

Pavyzdys? Vienas Lietuvos drabužių prekės ženklas pradėjo kurti mini-dokumentikas apie drabužių pramonės užkulisius. Rezultatas? Pasiekiamumas išaugo 312% per 2 mėnesius! BE JOKIOS REKLAMOS!

2. Influencerių jėga

Žmonės gali blokuoti reklamą, bet niekada neblokuos savo mėgstamų influencerių. Subtilus produkto paminėjimas tikro influencerio istorijoje yra 10 kartų efektyvesnis nei įprasta reklama (ir, svarbiausia, prenumeratoriai tai MATYS).

3. Diversifikuok kanalus, DABAR!

Jei tavo verslas 90% priklauso nuo „Facebook” reklamos – tu jau bėdoje. Štai ką turi daryti ŠIANDIEN:

  • „Google” reklamos? TAIP
  • Email marketingas? BŪTINAI
  • TikTok? NET NEGALVOK PRALEISTI
  • Podcast sponsorystės? AUKSINĖ KASYKLA

Laiko klausimas

Nori šokiruojančios tiesos? Pasakysiu tiesiai – ši prenumerata yra tik pradžia. „Meta” jau testuoja kitokius modelius kitose rinkose, kur reklamą bloguoja dauguma vartotojų!

Vienas mano kolega iš JAV pranešė, kad jų preliminarūs tyrimai rodo, jog per artimiausius 3 metus iki 40% pajamingesnių vartotojų Europoje gali pasirinkti „be reklamų” paslaugas. O tu vis dar galvoji apie „gal kaip nors išsisuksime”?

Ką daryti DABAR?

  1. Auditas, auditas, auditas! Peržiūrėk savo rinkodaros strategiją ŠIANDIEN. Kokią dalį tavo konversijų atneša „Facebook” reklamos?
  2. Surink fanų bazę. Pradėk agresyvią kampaniją rinkti sekėjus socialiniuose tinkluose, kol dar gali naudoti mokamą reklamą!
  3. Sukurk turinio strategiją, kuri UŽMUŠA. Ne tiesiog gerą. Ne tiesiog neblogą. Tokią, kad žmonės lauktų tavo postų kaip naujo „Netflixo” sezono!
  4. Samdyk profesionalus. Taip, tai kainuos. Žinai, kas kainuos daugiau? Verslo žlugimas, kai nebegalėsi pasiekti savo auditorijos.

Paskutinė mintis

Versle visada laimi tie, kurie sugeba pamatyti sunkumus kaip galimybes. „Meta” prenumerata be reklamų yra didžiulis iššūkis, bet ir MASYVĖ galimybė tiems, kurie prisitaikys pirmi.

Tavo konkurentai jau keičia savo strategijas. O ką darai tu? Skaitai šį straipsnį? Gerai! Bent jau žinai, kad reikia veikti. Dabar uždaryk šį langą ir pradėk REVOLIUCIJĄ savo rinkodaroje!

P.S. Jei nusprendei, kad visa tai per sudėtinga – yra žmonių, kurie gali padėti. Profesionalai, kurie jau dabar ruošiasi šiai „reklamų apokalipsei” ir žino, kaip ją paversti tavo konkurenciniu pranašumu. Pagalvok apie tai… arba tiesiog toliau tikėkis, kad viskas magiškai išsispręs savaime. (Spoileris: neišsispręs.)

Related Posts